För ca 5 år sedan läste jag Agneta Sjödins bok En kvinnas vandring och blev helt tagen. Jag bestämde mig genast för att ge mig själv en sådan resa i 50 års present. Alla ni som känner mig vet att fylla 50 för mig är väldigt ångest laddat. Jag vet nu när jag närmar mig datumet att det inte kommer att ske någon större förändring i mitt liv. Men resan är bokad fast i en annan tappning, jag tar hjälp av cykeln och på så sätt minskat antal semester dagar. 
 
Ändring från vandring till cykel började oxå för några år sedan då min vän Ulrika O sa att hon skulle  med men inte kunde vara borta 4 veckor. Jag började då googla på cykelturer men fann inte så många och framför allt inte cykelturer som var hela vägen. Det fanns cykelresor men inte till de pris jag var ville att betala. Jag har sökt otroligt många olika vägar för att komma ner i pris och även så lättsamt för mig att utföra denna tripp. Till slut kontaktade jag Exodus resor och de föreslog en tur för mig från Pamplona till Santiago de Compostella i Spanien ca 75 mil fördelat på 13 dagar. Jag förhandlade lite om priset och till slut kom vi fram till något som passade mig perfekt. Så glad över att kunna göra denna resa.

Nu är det snart bara 1 månad kvar. Lite resfeber erkänner jag. Det ska förberedas kläder inte allt för mycket eftersom jag ska bära ryggsäck under hela min cykeltur. Jag har tagit med cykelväskor så en lite omfördelning kommer det att bli för att inte ha allt för många kilon på ryggen. Ryggsäcken kommer till största del innehålla träningskläder.

5 kommentarer

Mia

16 Mar 2014 22:22

Det ska bli spännande att följa. Tycker du är så modig.:)Detta skulle jag inte våga. Lycka till.❤️

Mia

16 Mar 2014 22:22

Det ska bli spännande att följa. Tycker du är så modig.:)Detta skulle jag inte våga. Lycka till.❤️

Svar: Tack
Ann-Louise Byström

bodil

17 Mar 2014 01:20

jag önskar dej all lycka på din otroliga resa. o en fin födlsedag

Ulrika.Ö

23 Mar 2014 11:57

Jag kommer att följa dig, kom ihåg att ta mkt bilder. Kram från Ulrika.Ö

elisabeth

25 Mar 2014 07:19

Hej vad fint det går :-)

Kommentera

Publiceras ej